
Acest articol a fost publicat inițial în cadrul Campaniei „Cumpără de la o afacere mică” inițiată de BTMic. Pentru varianta originală a articolului, click aici.
Bună, sunt Catrinel! Aș vrea să îți povestesc cum am renunțat la un job bun pentru a dezvolta o mică afacere cu produse ergonomice destinate părinților și bebelușilor.
Am avut primul copil la 21 ani. Cu tot sprijinul celor din jur, a fost foarte greu: pe cât de frumos, pe atât de complicat. Mai ales că, în calitate de părinte, îți pui mereu întrebările: Fac bine? Fac tot ce se poate pentru copilul meu? Apoi, fiind farmacist de profesie, am interacționat cu foarte multe viitoare mămici, cu proaspeți părinți și am văzut aceleași întrebări, aceleași griji și îndoieli cum avusesem și eu.
Astfel s-a născut ideea de a face ceva prin care să îmbin două lucruri. Pe de o parte, cunoștințele și pasiunea pe care le am pentru tot ce înseamnă binele bebelușilor și, pe de alta, dorința de a contribui cu ceva bun în comunitatea în care trăiesc. Așa a început, acum 4 ani, povestea Marsupiu – produse ergonomice pentru bebeluși.
Ne-am dezvoltat pe două arii complementare: atât pe vânzarea de produse utile și de calitate pentru primul an din viața copilului, cât și pe o foarte importantă parte de consiliere, oferind traininguri de specialitate încă de la aflarea veștii ca familia se mărește cu un membru. Suntem cel mai mare magazin de Babywearing din Moldova, dar părinții au nevoie de mai mult decât produse ergonomice pe care să le cumpere pur și simplu. Au nevoie de sfaturi, au nevoie să învețe din experiența altora și din consilierea unor specialiști ce și cum să facă, ce să cumpere dar și ce să nu cumpere. Mai ales în contextul actual în care sunt bombardați cu informații mai mult sau mai puțin pertinente.
Așa am ajuns la a dezvolta diverse cursuri, cum ar fi:
Tot mai mult în online. Suntem prezenți pe pagina noastră www.ergonomice.ro, suntem parteneri eMag și Cel.ro, iar serviciile mele de consiliere și consultații se pot găsi pe www.catypopa.ro. Avem și un magazin în Miroslava, Iași. Aici, părinții pot veni să probeze, să testeze sau să vadă ce au nevoie. Dar pot spune că tot mai mult clienți se orientează către online, mai ales în aceste vremuri.
Trăim vremuri incerte și dificile. Am observat, din discuțiile cu oamenii, că foarte mulți își doresc să se întoarcă la vremurile de dinainte. Mulți așteaptă „să ne întoarcem la normal”. Opinia mea este că lumea pe care o știam nu mai există și avem acum posibilitatea să reconstruim o altă lume, poate mai bună.
Condițiile de distanțare socială, izolare la domiciliu au schimbat mentalitatea tuturor: consumatori și antreprenori. Clar tendința spre tehnologizare și digitalizare s-a accentuat și prin urmare focusul meu a fost să dezvolt mai mult magazinul online și posibilitatea de a interacționa cu mămicile pe cale digitală. Cu toate astea, oamenilor le lipsește comunitatea, interacțiunea, serviciile personalizate și acel human touch. Rămâne de văzut cât din acestea vom putea transpune în zona digitală.
Cum îți ziceam, dintotdeauna am avut o preocupare în a face bine celor din jur. Atât cât pot. În afara faptului că iubesc bebelușii și mulți părinți mă știu sub numele de „Zâna bebelușilor”, mă pasionează formarea continuă în acest domeniu și transmiterea cunoștințelor mai departe către cei care au nevoie de ele.
Am reușit, alături de această afacere, să creez o comunitate-umbrelă pentru Ergonomice, „Bebeluși fericiți la pieptul părinților”, care adună 4000 de membri. Aceasta aduce laolaltă specialiști din domeniu care oferă și consiliere pro bono și consultații pentru tinerii părinți, chiar pe grupul de Facebook. Pe lângă cei doi copii ai mei, afacerea și comunitatea creată sunt ceilalți doi copii de care sunt mândră.
Cu drag,
Catrinel